NEOPLAN Skyliner serbează aniversarea: O jumătate de secol de autocare Double Decker
2017-04-26- Cu 50 de ani în urmă, Konrad Auwärter a dezvoltat primul autocar double-decker din lume
- De atunci au fost vândute aproape 5000 de unități NEOPLAN Skyliner
- Din anul 2012, a șaptea generație continuă să scrie această istorie de succes
În primăvara anului 1967, tânărul Konrad Auwärter a uimit lumea autobuzelor cu lucrarea sa de diplomă. Un double-decker pentru curse turistice? Nimeni nu-și putea închipui așa ceva. Însă mezinul familiei domnului Gottlob Auwärter a crezut cu tărie în conceptul său și a transpus prin urmare în realitate primul NEOPLAN Skyliner. Iar pentru a demonstra utilitatea de zi cu zi a acestuia, a plecat cu autobuzul de 12 m lungime de la Stuttgart la Bruxelles. „Pe vremea aceea, nimeni nu a crezut ca un double-decker poate să circule pe autostradă fără să se răstoarne. I-am convins însă rapid pe sceptici de contrariu“, își amintește Konrad Auwärter, când, cu ocazia unui jubileu, a inaugurat o nouă vitrină de expunere în MAN Bus Forum. „Începând cu anul 1969, întreprinzători de transport renumiți s-au decis pentru introducerea de NEOPLAN Skyliner, ca de exemplu firma Götten Saarbrücken și TRD-Reisen din Dortmund.“
Iar NEOPLAN Skyliner a știut cum să convingă. Privind în urmă, întemeietorul clasei double-decker vede nu numai o îndelungată tradiție, dar și o susținere intensă pentru clienți – aproape 5000 de NEOPLAN Skyliner au ieșit până astăzi pe străzile din întreaga lume și au arătat pasagerilor o dimensiune unică asupra călătoriilor de lux cu autocarul. Printre aceste autovehicule se găsesc exemplare chiar ieșite din comun, cum ar fi modelul Megaliner cu patru axe sau autobuzele articulate, cu două niveluri, Jumbocruiser. Mulți clienți aveau și ei planuri mărețe cu NEOPLAN Skyliner. Astfel că, modelul double-decker din Germania, de 15 metri lungime și cu patru axe, a funcționat la Cape Canaveral ca autobuz de navetă la un cazino din Philadelphia și ca auto-rulotă pentru pelerinajul unei familii arabe regale.
„Foarte emoționant pentru toți colegii din uzină a fost construcția în 1995 a autobuzului echipei campionului mondial de Formula 1, Keke Rosberg. Rosberg a fost personal de mai multe ori în fabrică, pentru a-și defini mașina. Atracția a fost o terasă pe plafon, din oțel inoxidabil cu balustradă pliabilă. A fost superlativul artei construcției de autobuze! Angajații au fost foarte mândri de acest autobuz“, povestește Auwärter
Faptul că NEOPLAN Skyliner nu și-a pierdut din atracție nici la a șaptea generație, o demonstrează de numeroasele premii. De exemplu, anul trecut a plecat acasă cu distincția IBC (International Bus Competition) și cu premiul pentru sustenabilitate busplaner, o revistă pentru companii de turism. Și design-ul NEOPLAN este legendar și a fost premiat de mai multe ori în trecut cu distincții recunoscute internațional. Exigențele au fost extrem de mari pentru Stephan Schönherr, MAN Chefdesigner Bus, și pentru echipa sa experimentată de design, atunci când au creat a șaptea generație de Skyliner.
Linii clare și curbe rafinate în sticlă și tablă sunt combinate fără compromisuri într-o aerodinamică ce stabilește noi pietre de hotar în clasa regală a autocarelor de turism. Traiectoria consecventă a liniilor, premiatul design „Sharp Cut“ de la NEOPLAN, au stat la baza creației Skyliner și scot în evidență modelul double-decker ca membru marcant al actualei familii NEOPLAN. În cadrul acestei reinterpretări, au fost îmbinate armonios elemente tradiționale de design, ca de exemplu cadrele geamurilor orientate în față, cu noile elemente de stil, cum ar fi finisajul de diamant pe marginea superioară a geamului, inserții modelate pe ambele părți laterale posterioare, precum și masca față impresionantă.
Iar povestea de succes continuă: pe lângă utilizarea ca autocar de lux, NEOPLAN Skyliner convinge din ce în ce mai multe companii de transport și comunități că este un autovehicul potrivit pentru transportul interurban. Având acreditarea Clasa II, oferă o capacitate enormă de locuri pentru pasageri, îmbinată în același timp cu maxim de confort, de exemplu pentru conexiuni expres între regiuni între regiuni rurale și centre regionale, sau pentru transportul elevilor la școală. Pentru siguranță maximă și eficiență economică sunt responsabile numeroasele sisteme de asistență din dotare, cum ar fi asistentul pentru frâna de urgență (EBA), avertizorul de păastrare a benzii de rulare (LGS), avertizorul de oboseală MAN AttentionGuard, tempomat-ul de reglare a distanței (ACC), tempomat-ul bazat pe topografie MAN EfficientCruise, cu „funcția de croazieră“ EfficientRoll și suspensia pneumatică comandată electronic Comfort Drive Suspension.
Un lucru este sigur: NEOPLAN Skyliner nu are ce căuta la fier vechi.