Camioane autonome: MAN câștigă „Truck Innovation Award 2024”

2023-11-28

Ceremonia de predare simbolică a premiului Truck Innovation Award 2024 la Solutrans în Lyon: (de la dreapta la stânga) Gianenrico Griffini, Președintele juriului International Truck of the Year, Lukas Walter, Vicepreședinte Senior al Diviziei de Inginerie Truck MAN Truck & Bus, Andreas Zimmermann, Șeful Departamentului de Electrice și Electronică Automatizare Sistem, Amelie Jacquemart-Purson, Șefa proiectului ANITA, Sebastian Völl, Șeful proiectului ATLAS-L4.



  • Juriul International Truck of the Year: „Proiectele MAN demonstrează că aceste camioane autonome pot face logistica mai sigură și eficientă."
  • Proiectul ANITA: Avantaj de până la 40% în productivitate pentru camioanele autonome în transferul de mărfuri de pe șosea pe calea ferată.
  • Proiectul ATLAS-L4: Transportul fără șofer între centrele logistice reduce accidentele cauzate de oboseală, ameliorează lipsa șoferilor și optimizează procesele de transport.



MAN Truck & Bus a primit „Truck Innovation Award 2024" de la juriul International Truck of the Year. Producătorul de vehicule comerciale a fost onorat pentru proiectele sale de cercetare și dezvoltare în domeniul condusului autonom - ANITA și ATLAS-L4. În discursul său laudativ, președintele juriului, Gianenrico Griffini, reprezentând 25 de jurnaliști internaționali specializați în vehicule comerciale, a subliniat „caracteristicile avansate ale ambelor proiecte, contribuția la automatizarea transportului hub-to-hub și intermodal, precum și cooperarea fructuoasă între MAN Truck & Bus, furnizorii de logistică, furnizorii de componente, instituțiile de cercetare și operatorii de infrastructură publică" ca fiind esențiale pentru acordarea premiului Truck Innovation Award 2024 proiectelor MAN ANITA și ATLAS-L4 pentru condus autonom.

„Premiul nu este doar o mare onoare pentru ANITA și ATLAS-L4 și partenerii implicați. Este și o recunoaștere a realizărilor tuturor colegilor noștri de la MAN, care au susținut conducerea automatizată cu multă expertiză și pasiune de mulți ani. Împreună cu digitalizarea și unitățile de propulsie fără emisii de CO2, aceasta reprezintă a treia piatră de temelie în transformarea către transportul viitorului, prietenos cu mediul, sigur, eficient și inteligent conectat. Începând cu 2030, ne dorim să oferim camioane autonome produse în masă pentru transportul pe rute definite între centrele logistice," declară Dr. Frederik Zohm, Membru al Consiliului de Administrație pentru Cercetare și Dezvoltare la MAN Truck & Bus.

Camioanele autonome sunt utile în special pentru transportul pe autostrăzi între centrele logistice (hub-to-hub): cresc siguranța prin contribuția la evitarea coliziunilor din spate cauzate de oboseală, sunt întotdeauna deosebit de eficiente din punct de vedere energetic și stabilizează fluxul logistic datorită independenței lor față de pauzele individuale de la conducere. Ele pot, de asemenea, să contribuie la ameliorarea lipsei de șoferi, eliberând șoferii pentru sarcini de transport mai variate și atractive în transportul regional și de distribuție.

 

ATLAS-L4: Conducere autonomă pe autostradă

„În cadrul proiectului ATLAS-L4, dezvoltăm conducerea autonomă pe autostradă în mod specific pentru cazul de utilizare hub-to-hub. Utilizăm cadrul legislativ privind conducerea autonomă adoptată în Germania în 2021, care permite deja utilizarea camioanelor fără șofer pe rute definite cu supraveghere tehnică. Ne dorim să testăm un vehicul prototip corespunzător pe șosea până la sfârșitul anului 2024," declară Sebastian Völl, Manager de Proiect pentru Conducere Autonomă la MAN Truck & Bus. Încă din ianuarie 2022, MAN Truck & Bus, Knorr-Bremse, Leoni, Bosch, Fernride, BTC Embedded Systems, Fraunhofer AISEC, Universitatea Tehnică din München, Universitatea Tehnică din Braunschweig, TÜV SÜD, Autobahn GmbH și Institutul Würzburg de Științe ale Transportului (WIVW GmbH) lucrează împreună la proiectul de cercetare și dezvoltare „Transport automat între centrele de logistică de pe autostrăzi de Nivel 4" (ATLAS-L4), care este finanțat de Ministerul Federal German al Economiei și Protecției Mediului.

 

ANITA: Conducere autonomă într-un centru de containere

Împreună cu Deutsche Bahn, Universitatea de Științe Aplicate Fresenius și Götting KG, MAN a investigat integrarea camioanelor autonome în cadrul centrelor logistice prin proiectul de cercetare și dezvoltare „Inovație autonomă în operațiunile de terminal" (ANITA), care este, de asemenea, finanțat de Ministerul Federal German al Economiei și Protecției Climei. În acest sens, MAN a dezvoltat un camion autodirijat care manipulează autonom încărcarea containerelor de la șosea la calea ferată cu ajutorul planificării digitale. După șase luni de teste practice desfășurate în colaborare cu partenerii la depozitul de containere DB Intermodal Services și terminalul de containere DUSS din Ulm, la sfârșitul proiectului, în septembrie 2023, a devenit evident că acest camion autonom era cu până la 40% mai productiv decât vehiculele convenționale și, astfel, arată un mare potențial pentru a face transportul combinat rutier și feroviar mai eficient, previzibil și flexibil din punct de vedere ecologic. „Lucrul special la ANITA a fost integrarea digitală completă a camionului autonom în procesul terminalului. Aceasta este o premisă generală pentru utilizarea camioanelor autonome în logistică," spune Amelie Jacquemart-Purson, managerul de proiect ANITA la MAN Truck & Bus.

 

Al doilea premiu Truck Innovation pentru MAN Truck & Bus

Aceasta este a doua oară când prestigiosul premiu Truck Innovation Award 2024 a fost acordat unui proiect de automatizare MAN. În 2019, vehiculul automatizat de siguranță pe șantierul de construcții AFAS a câștigat acest premiu de industrie la prima sa ediție.

 

Despre premiul International Truck of the Year

Premiul International Truck of the Year (IToY) a fost lansat inițial în 1977 de către jurnalistul britanic și legendarul redactor al revistei TRUCK, Pat Kennett. Astăzi, cei 24 de membri ai juriului reprezintă principalele reviste de vehicule comerciale din întreaga Europă. Mai mult, în ultimii ani, Grupul IToY și-a extins influența desemnând „membri asociați” în piețele în creștere de camioane din China, India, Africa de Sud, Australia, Brazilia, Japonia, Iran, Noua Zeelandă, Israel și Malaysia. Cele 24 de reviste ale membrilor cu drepturi depline IToY și cele ale celor zece membri asociați au un număr de cititori combinat de peste 1.100.000 de șoferi de camioane, expeditori de marfă și logisticieni.