Autocamionul electric MAN a fost prezentat pentru prima dată în România

2024-11-25

La finalul săptămânii trecute, MHS Truck & Bus, distribuitorul general al mărcii MAN în România a prezentat, pentru prima dată un model de autocamion electric MAN.

 

Evenimentul de lansare națională a avut loc la Academia Titi Aur.

 

La finalul săptămânii trecute a avut loc evenimentul de lansare națională a noului autocamion electric MAN.

“În urmă cu aproximativ 20 de ani, am început importul și distribuția vehiculelor comerciale MAN în România. Filozofia care a stat, întotdeauna, la baza acestei companii a fost sprijinirea activității de business a clienților noștri prin produsele și serviciile oferite, de cea mai înaltă calitate. Acum, când intrăm într-o nouă eră electrică, mă bucur că extindem portofoliul de produse disponibile pentru România cu noul autocamion electric MAN.“, a declarat Michael Schmidt, Președinte MHS Holding.

“Astăzi am marcat primul pas în sprijinirea clienților și partenerilor noștri pentru tranziția către electromobilitate. Lansarea națională a noului camion electric MAN s-a bucurat de prezența domnului Friedrich-W. Baumann, Executive Board Member Sales and Customer Solutions la MAN Truck & Bus și a domnului Roman Sitte, Head of Sales Area Europe la MAN Truck & Bus. Acest fapt a marcat atât importanța evenimentului, cât și angajamentul nostru în a contribui la decarbonizarea industriei logistice.”, a declarat Elena Claudia Iordache, CEO MHS Truck & Bus.

Evenimentul s-a desfășurat la Academia Titi Aur, unde invitații s-au putut bucura de o atmosferă plăcută și au fost întâmpinați de robotul Pepper, care a răspuns la toate întrebările lor despre noul autocamion electric MAN. Acesta a fost pus la dispoziție de IRIS Robotics, prin Orange România.

Modelul MAN eTGS 18.449 4x2 a fost disponibil pentru testare, în cadrul lansării naționale, pe circuitul Academiei Titi Aur. Autotractorul electric este dotat cu o cutie de viteze MAN TipMatic 4 și patru pachete de baterii cu o capacitate nominală de 356 kWh. Acesta are un design inovator, iar cabina tip TN oferă un post de conducere complet digital, conceput special pentru camioanele electrice MAN.

Portofoliul complet de camioane electrice MAN

Până în 2030, fiecare al doilea camion MAN înmatriculat în Europa va fi electric. Producătorul de vehicule comerciale s-a poziționat în acest sens cu un portofoliu puternic și flexibil de vehicule electrice, întreaga gamă fiind prezentată la IAA Transportation 2024: aceasta permite un număr mare de variante configurabile, ceea ce înseamnă că aproape toate aplicațiile pentru camioane pot fi realizate și electric: de la transport pe distanțe lungi și distribuție până la aplicații municipale sau speciale.

MAN eTGX și eTGS pot fi configurate cu până la nouă ampatamente diferite, șase versiuni de cabină, diferite motorizări, combinații de baterii, poziționare flexibilă a prizei de încărcăre, punți spate directoare și retractabile, suspensie pneumatică sau mecanică, precum și programe de conducere special adaptate aplicației și numeroase alte opționale.

MAN eTGL de 12 tone completează portofoliul de camioane electrice MAN pentru transportul ușor de distribuție. Cu o autonomie de până la 235 de kilometri, încărcare rapidă în aproximativ 30 de minute și o sarcină utilă de până la 6.600 de kilograme, oferă combinația ideală pentru transportul silențios și fără CO2 în logistica urbană a mărfurilor pentru lanțurile alimentare, comercianții cu amănuntul sau industria de catering. Împreună cu eTGS și eTGX, MAN oferă acum întregul portofoliu de greutate de la 12 la 50 t complet electric cu noul eTGL.



Număr și poziționare personalizată a bateriilor

Cu cele 3, 4, 5 sau 6 baterii combinabile modular și poziționabile variabil, șasiurile MAN eTGX și MAN eTGS de 18 până la 28 de tone cu motoare electrice de 333, 449 sau 544 CP oferă și mai multă flexibilitate. Vehiculele de colectare a deșeurilor, cârlige pentru containere, camioanele cu platformă, basculantele pentru transportul materialelor de construcții, precum și vehiculele de deszăpezire sau platformele de lucru aeriene pot fi implementate cu ușurință cu noul MAN eTruck, împreună cu multe alte soluții de caroserie. Designului foarte compact al modulelor de baterii, permite configurarea tractorului mega pentru logistica de mare volum.

O opțiune nouă este echiparea șasiului MAN eTGX 6x2 cu o a șaptea baterie. Acest lucru se poate face prin intermediul MAN Individual. Oferă o capacitate maximă utilă a bateriei de 560 kWh, ceea ce duce la o autonomie de aproximativ 650 de kilometri fără a fi nevoie să reîncărcați.

Noile MAN eTGX și eTGS ating o autonomie mare: chiar și pentru cel mai scurt ampatament de 3,75 metri, sunt disponibile șase baterii cu până la 480 kWh pentru tractoarele cu semiremorcă și cinci baterii cu o capacitate utilă de până la 400 kWh. Acest lucru permite o autonomie de până la 500 de kilometri fără încărcare intermediară.

 

Încărcare MCS disponibilă de la începutul vânzărilor

În plus față de standardul CCS cu până la 375 kW, MAN oferă standardul de încărcare Megawatt (MCS) și mai puternic pentru încărcarea rapidă intermediară în timpul pauzelor de conducere de la începutul vânzărilor în octombrie 2023, care va permite inițial 750 kW și chiar peste 1 MW putere de încărcare într-o etapă ulterioară. Și aici, MAN s-a gândit să maximizeze flexibilitatea oferind diferite poziții ale prizelor de încărcare. Două prize CCS pot fi poziționate în mod variabil combinate pe partea stângă și dreaptă în spatele pasajului roții din față sau în partea dreaptă spate a cadrului.